simin.m

  • ۰
  • ۰

رم یا RAM ، واژه مخفف شده عبارت Random Access Memory یا حافظه دسترسی تصادفی است ، این قطعه حساس سخت افزاری درست مانند حافظه مغز انسان است و وظیفه تامین حافظه کامپیوتر شما را بر عهده دارد. این سخت افزار در یک دستگاه محاسباتی است که در آن سیستم عامل ، برنامه های کاربردی و داده ها در کاربرد فعلی نگهداری می شوند تا آن ها بتوانند به سرعت توسط پردازنده دستگاه ها به دست آیند.

دسته بندی مدل رم ها بر اساس سه ویژگی مهم نسل ، حجم و سرعت انجام شده است ، تقریبا هر دستگاه محاسباتی به RAM نیاز دارد. نگاهی به دستگاه های هوشمند اطراف خود بیاندازید (به عنوان مثال گوشی هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها، دستگاه های بازی دستی و غیره) ، حال در نظر بگیرید که شما باید اطلاعاتی در مورد RAM پیدا کنید.

پیدا کردن نوع حافظه رم

پیدا کردن مشخصات رم با CMD

برای وارد شده به صفحه CMD ، منوی استارت را باز کرده و عبارت cmd را جستجو و از منوی باز شده Command Prompt را انتخاب کنید. حال عبارت "systeminfo" را تایپ و اینتر را بزنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نوع حافظه رم به سایت رفع مشکلات رایانه ای هیواتک مراجعه فرمایید.

www.heyvatech.com/web/articles/view/1088/نحوه-شناسایی-مدل-و-نوع-حافظه-رم.html




  • ۹۸/۰۲/۱۵
  • simin mosavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی