simin.m

  • ۰
  • ۰

برای رعایت حق کپی رایت معمولا از واترمارک استفاده می کنند . معمولا واتر مارک را با استفاده از نرم افزار جانبی قرار می دهند . اما گر فایل شما اکسل باشد و بخواهید روی آن واتر مارک قرار دهید می توانید با خود نرم افزار اکسل این کار را انجام دهید . به نقل از هیواتک برای قرار دادن واتر مارک در اکسل  ابتدا نرم افزار اکسل را باز کرده و یک شیت خالی که قصد قرار دادن watermark در پشت آن دارید را انتخاب کنید سپس وارد سربرگ INSERT شده و گزینه Header & Footer را انتخاب کنید اکنون گزینه Picture را انتخاب کنید . یک پاپ آپ برای شما باز می شود . گزینه اول یعنی From a file را انتخاب کنید و از مسیر دلخواه لوگو یا عکس مورد نظرتان را که می خواهید به عنوان عکس پس زمینه قرار دهید انتخاب کنید . در صورتی که تمایل دارید تصویر فقط در بخش Header یا Footer نمایش داده شود باید از بین ابزارهای بالا گزینه Format picture را انتخاب کرده و ابعاد تصویر را کاهش دهید . به جز قرار دادن عکس در پس زمینه اکسل می توانید از نوشته هم استفاده کنید . برای نوشتن متن در بک گراند اکسل ابتدا برنامه اکسل را باز کرده و یک شیت خالی ایجاد کنید  از سربرگ INSERT گزینه Insert WordArt را انتخاب کنید . متن مورد نظر خود را تایپ کنید . سپس متن تایپ شده را انتخاب کرده و با نگه داشتن همزمان کلیدهای Ctrl+C آن را کپی کنید . در بخش دیگری از صفحه کلیک راست کرده و گزینه Paste special را انتخاب کنید و فرمت دلخواه را برای آن انتخاب کنید . حال این تصویر را انتخاب کرده و مجددا Ctrl+C را انتخاب کنید سپس برنامه paint را انتخاب کرده و تصویر را در آن paste کنید و آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید . اکنون مسیر را دنبال کنید :

Insert > Header & Footer >picture
 
حال تصویری که در Paint ذخیره کرده بودید را انتخاب کرده و در جایی از صفحه کلیک کنید تا تصویر پس زمینه نمایش داده شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زینه می توانید از لینک زیر کمک بگیرید :


www.heyvatech.com/web/articles/view/545/آموزش-قرار-دادن-واتر-مارک-در-اکسل.html



  • ۹۷/۰۴/۱۶
  • simin mosavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی