simin.m

  • ۰
  • ۰

شاید شما هم مانند خیلی از افراد چیزهایی در خصوص اینکه ابلاغیه دادگاه و احضاریه دادگاه چیست شنیده باشید ولی به طور دقیق ندانید که ابلاغیه و احضاریه چیست و چه تفاوت هایی دارد؟ پس اجازه بدهید ابتدا این دو واژه را توضیح دهم.


احضاریه دادگاه :

احضاریه دادگاه به معنی احضار و فراخوان کردن شخصی به عنوان متهم ، شاکی یا شاهدی پرونده ای می باشد.

منظور از متهم کسی که جرمی را انجام داده است ولی هنوز اثبات نشده است. اما بعد از اینکه مدارک و شواهد جمع آوری شد حال باید متهم به دادگاه بیاید تا در مورد جرم انجام داده شده توضیحات را ارائه کند و با مدارک تطبیق داده شود. معمولا در برگه احضاریه عواقب نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به احضاریه نوشته است اما این عواقب با توجه به شخص متهم می تواند متفاوت باشد. اما به صورت معمول ، اگر شخص متهم در زمان خواسته شده در دادگاه حاضر نشود دستور جلب آن صادر می شود. البته در نظر داشته باشید اگر احضاریه به طور صحیح و به هر دلیل به دست متهم نرسیده باشد و عذر موجهی ( مانند فوت اعضای خانواده و نزدیکان تا درجه سوم از طبقه دوم ، بیماری شخص متهم یا والدین ، نرسیدن یا دیر رسیدن به دادگاه و ... ) جهت عدم حضور در دادگاه ارائه نکرده باشد دستور جلب ایشان صادر می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاهده ابلاغیه دادگستری به سایت مشاوره تلفنی هیواتک مراجعه فرمایید.


www.heyvatech.com/blog/tech/view/189/نحوه-مشاهده-ابلاغیه-دادگستری-در-سامانه-ثنا.html



  • ۹۷/۱۲/۲۲
  • simin mosavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی